miercuri, 25 martie 2009

Fermoarul. Ce, Cum, dar mai ales DE CE?

Teoretic trebuia sa incep bombastic asa: "Fermoarul. Ultima frontiera". Dar nu aveam cum, pentru ca fermoarul despre care os a va povestesc a spart deja ultima frontiera a prostiei si neinvatarii sociale pentru unii oameni. Dar daca ar fi sa pun "fermoar" intr-o expresie bombastica, as alege "Fermoar ist Krieg". Nu mai retin cine a inventat chestia asta cu "ist Krieg", insa ma amuza teribil.

Asadar, fermoar is Krieg. Ce-i cu fermoarul asta, in mod cert sunteti nedumeriti. Vorbeam acum ceva vreme de baba Frusina, care face cruce; ei fermoarul e un fel de cruce... dar razna. Nu e intoarsa, pentru ca fermoarul e apanajul oamenilor bisericosi, iar oamenii bixericosi nu fac din astea, nu-i asa?

Ei bine, fermoarului i s emai spune si "cruce de tramvai", "cruce de autobuz" sau dupa caz, "cruce de troleibuz, microbuz, autobuz" samd. E acel gest alandala pe care il fac unii cetateni cand trec pe langa biserici, sau care VAD biserici in dumul lor. Fermoarul se face o singura data (dar pe aia ii arde focul, in mod cert); exista oameni care au dexteritate foarte mare la fermoar dublu, e drept. Dar veti intalni si triple-fermoare , sau chiar fermoar fara numar, care trebuie prestat atat timp cat biserica se afla in raza vizuala.

Nefiind cel mai bun prieten al religiei de masa nu stiu ce conteaza mai mult cand vine vorba de fermoar: numarul lor sau dezordinea cat mai cumplita a gesturilor... Daca va intrebati cumva de ce fermoar... e crancen de simplu: miscarile astea, in cea mai mare parte a lor seamana mai mult cu felul in care s-ar juca cineva cu "masinuta" de la fermaorul unui hanorac pe gat; hrrr-hrrr, in sus si in jos, dintr-o acuta lipsa de ocupatie si pare-se, si o profunda liniste in locurile care in mod normal ar trebui sa rasune sub pasii intelectului.

Personajul la care vreau sa ajung, si care m-a stimulat sa scriu despre fermoar e paradoxul in sine: pixda sau cocalarul care fermoreaza in mijloacele de transport in comun. De ce ma iau de ei? Simplu: pentru ca pe de o parte ei nu mai stiu cums a se impopotoneze cu tot soiul de haine care de care mai cretine si mai tipatoare, cu freze cat mai ridicole si bijou-uri mai de prost gust, dar care, atentie, SUNT SMERITI!

Adica, pizdamasii: eu strang din buci ca sa pun o hainutza mai la moda pe mine, sa dau un polonic de gel peste bila in care minta zace vestejita, sa ARAT ca sunt CINEVA, ca AM VALOARE, ca rup izmenele de tare ce sunt si sa sper ca "dujmanii" vor muri vazand ca nu au ce sa-mi faca. Adica mai intai ma inalt si ma mandresc in cel mai pur fel vanitos si gaunos (pentru CA CUM altfel poti fi daca te visezi print/printesa cu haine de la Europa), dar cand trec pe langa biserica, bag repede niste cruci, sa fie acolo.

Sa fie acolo CA SA CE? Sa te ajute 'Mnezo sa-z moare dujmaniii mai repedea? Sa-z creazca valorile mai ceva ca functia patratica? (scuze ca bag matematica aici..) Sa-tz ajute cel de sus sa fii MAI analfabet? Sau pur si simplu sa arati cat de idiot/idioata esti. Faci un gest pe care nu-l intelegi, pe care nu-l faci cum trebuie, pentru care popa tau, daca ar fi popa serios si cu har si nu un burtos care viseaza cum sa schimbe X5-ul vechi un un Q7 nou, te-ar da cu capul de iconostas si de sfintele racle, pana uiti si cum te cheama.

Atunci cand faci fermoar in autobuz, in timp ce mergi imbracata ca o penala catre discoteca aia coclita in care asculti manele sau catre "clubul da fitze" in care 1000 de boarfe ca tine isi lasa balele cand vad bancnota de 200 ron iar 1000 de amarati imbracati ca niste papagali, cu haine sclipitoare peste muschii lor de frizer balesc cand va vad cum suneti imbracate, dar stiu ca nu au acces la voi pentru ca voi va uitati dupa pizdarii cu bani, se cheama ca sunteti toti de cacat.

Iar asta v-o spune nu un ortodox fanatic, ci un pagan. Nu sunteti in stare nici sa pareti crestini; de fapt cred ca nu sunteti in stare de mai nimic. Hai, gata, pe mes, yuby!


PS: ma bate gandul sa fac un soft pentru telefoane mobile cu GPS, care sa te avertizeze cand treci pe langa o biserica.... sa poti baga fermoar cand mergi cu metroul...

PPS: poza e de pe pitzipoanca.org si contine asa cum puteti vedea, o pixda topless care se roaga, cica. O fi vreun nou fetish bizar?

3 comentarii:

  1. Foarte frumos şi foarte corect scris.
    Aceasta este doar o altă dovadă de pseudo-cretinism sau de "cretinism" aşa cum l-am numit eu într-un articol de pe blogul meu.
    Îmi place cum scrii.
    P.S.: Ar fi amuzant s-auzi în difuzor când treci cu metroul pe lângă o biserică: "Atenţie! Trecem pe lângă biserica sfântu X. Vă rugăm pregătiţi-vă de fermoar" :))

    RăspundețiȘtergere
  2. Ce tare! si eu am tratat pe blogul meu subiectul asta, dar putin din alta perspectiva. oricum, bine punctat!
    treaba cu "ist krieg" ii apartine lui nargaroth ("Black metal ist krieg")

    RăspundețiȘtergere
  3. acu' vreo 12 ani un tip m-a intrebat: "DE CE FACI DE DOUA ORI CRUCE CAND TRECI PE LANGA BISERICA?" ... ... "CEEEE???" ce mama dracului a insemnat? pe moment am ramas blocata. ma uitam la el ca la ... ca la ce vrei tu. si clipoceam din ochisori ca un pisicut vinovat... a venit omu' si cu explicatii "PAI, CUM SA FACI DE DOUA ORI? TREBUIE SA FACI O DATA SAU DE 3 ORI. SAU ... DE CATE ORI VREI, NUMAI SA FIE UN NUMAR IMPAR." WTF ??? iti dai seama cat m-a urmarit omu' ala...? cat de atent a fost la mana mea ... ?

    o prietena de-a mea a fost intrebata (acu' vreo 2 saptamani) de cel pe care EA IL IUBESTE "tu de ce nu faci cruce cand treci pe langa biserica? ca am fost eu atent si nu faci niciodata" "pentru ca eu sunt atenta la tine. la ce zici tu..."

    si ultima faza... e cu frate-miu... imi zice el odata ..."trebuie sa faci cruce cand treci prin dreptul altarului. ca daca o faci prin dreptul usii de la intrere nu are nici o valoare" ... cum asa? aaaa... frate-miu, intre timp, s-a pocait, deci el nu mai face deloc cruce... nici in dreptul altarului, nici in dreptul usii... bine ca mi-a atras mie atentia... :))

    iti dai seama la cate ar trebui sa fiu eu atenta la un moment dat... la cate cruci fac, unde le fac... si mai ales tre' sa fiu atenta pe unde trec, nu cumva sa fie vreo biserica prin preajma si eu sa trec ca pisicu'...
    DOAMNE ... PLINA LUMEA DE CIUDATI SI CIUDATENII... :D

    RăspundețiȘtergere